Image Map

06.12.2012

Uld er skønt :)


Der er mange fordomme når det kommer til uld; det kradser, det er usmart, det er altid kedeligt og ensfarvet, det er alt for varmt...

Men det passer slet ikke længere! Idag kan man få super lækre, bløde, flotte, moderne stykker tøj i uld. Og uld har jo rigtig mange skønne egenskaber. Her til vinter skal børnene holdes varme men for mange lag tøj hæmmer jo den motoriske udfoldelse. Det er også rart at slippe for at skulle skifte ungernes tøj når vejret skifter, og det gør det jo ofte i Danmark ;) Hvis barnet fiser rundt og kommer til at svede er ulden også super da uld kan suge 40% af sin egen vægt og derfor holdes barnet tørt. Uld er altså det nye guld hvis du spørger mig ;)

Jeg har samlet lidt forskellige billeder af uldtøj jeg synes er supersmart - og så kan du jo kaste dig ud i det for første gang eller blot få inspiration til at købe endnu mere lækkert uldtøj til ungerne :)





Danefæ har lavet en kollektion i merino uld. Alle uldprodukterne er med de velkendte striber og der er både til de store og de små. De sælger det her fra deres egen webshop



Er du fan af det lidt gammeldags look er det Schweiziske mærke Selana måske noget for dig? Det sælges desværre ikke ret mange steder herhjemme (endnu), men er skønt børnetøj hvor meget er lavet i 100% merinould. Selv er jeg helt forelsket i deres smækbukser der har den sødeste pasform :) Jeg har set lidt her hos ren leg



Flere striber, her fra Katvig :) Årets uld er i grønne og lilla nuancer. Tøjet er 50% uld og 50% bomuld. Det forvandles flere steder på nettet, bl.a. har jeg set meget af det her




Og så til sidst: en god tommelfingerregler er at du skal bruge uld i måneder med 'r' :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så hold dig endelig ikke tilbage :) Gode ideer, konstruktiv kritik eller bare en lille hilsen er altid velkomne :) Og hav altid en fortsat dejlig dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...