Image Map

23.04.2014

Påske og citronsmørcreme (opskrift) - Easter and lemonfrosting (recipe)



Først lidt påskeglimt fra vores påskefrokost i sidste uge :) Vi havde en skøn dag, og jeg tror de fleste af os kunne trille hjem om aftenen oven på en masse mad og ikke mindst chokolade ;) Til eftermiddagskage lavede jeg vanillemuffins der blev dekoreret med citronsmørcreme, revet chokolade og et par påskeæg. Det er min yndlingsmørcreme fra nu! Det er første gang jeg har lavet den og det er min egen opskrift så vidste ikke om den ville blive god, men nuj den er lækker og frisk!! Opskriften finder du nederst i indlægget

...

Firstly some glimpses from our easter holiday last week. I made some cute vanillacupcakes with lemonfrosting. I love that frosting! The best recipe I have ever done. It is my own recipe so I wasn't sure how it would turn out since it was my first time making it, but YUMMY! The recipe is down below


  





Her er så den 'berømte' citronsmørcreme:

Nok til ca 30 minicupcakes (12-15 store) i et relativt tyndt lag, men mere behøver man heller ikke, da den har en kraftig smag

Ingredienser:

Skal fra 2 citroner
Saft fra 3 citroner
2 spsk sukker
125 g smør
125 g flormelis

Skal, saft og sukker røres sammen i en gryde, hvor det koges ind i ca 20 min til det er en tyk sirup (det bliver mørkere i farven). Røres sammen med smør og flormelis og voila så er det klar til brug. Perfekt til forårs- eller sommerkagen :)

...

The 'famous' lemonfrosting:

Enough for 30 tiny cupcakes (12-15 regular). You only need a little bit on each cupcake as the flavor is quite intense

Ingredients:

Zest from 2 lemons
Juice from 3 lemons
2 tblsp sugar
125 grams butter
125 grams icing sugar

Zest, juice and sugar is stirred together in a pot. Boil for 20 minutes until it is a thick syrup (the color will darken). Stir with the butter and icing sugar and you're done! Perfect for a spring- or summercake!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så hold dig endelig ikke tilbage :) Gode ideer, konstruktiv kritik eller bare en lille hilsen er altid velkomne :) Og hav altid en fortsat dejlig dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...