Image Map

06.11.2012

DIY hæklet blomst


Begge mine piger har utrolig langt hår og vi bruger derfor et hav af elastikker herhjemme. Men jeg synes tit de er så kedelige, så nu ville jeg prøve at peppe dem lidt op med lidt hæklede applikationer :)

Denne blomst laves på følgende måde:

Jeg har brugt en hæklenål str 3

Hækl 4 lm og sæt dem til en ring med 1km i første lm.
1 omg: hækl 2 lm, derefter 9 fm om ringen
2 omg: hækl 2 lm, derefter 2 st i næste fm, derefter 1 halvst i samme fm, derefter 1 km i næste fm - gentag 5 gange til du har 5 blade. Hæft tråden.

Drops har lavet nogle gode instruktionvideoer til de forskellige masker hvis du er nybegynder, se dem her :)

Lad den første tråd være temmelig lang hvis du vil sætte blomsten på en elastik el.lign. da du så kan hæfte den fast med den, som her:


God fornøjelse :)

Og sig endelig til hvis du har spørgsmål




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så hold dig endelig ikke tilbage :) Gode ideer, konstruktiv kritik eller bare en lille hilsen er altid velkomne :) Og hav altid en fortsat dejlig dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...