Image Map

15.01.2014

Havfrue - Mermaid


Som jeg skrev kort den anden dag har jeg fået færdiggjort det første af to kostumer, nemlig Bjørks kostume til Fastelavn. Ligesom hun vil holde fødselsdag med havfrue tema ville hun selvfølgelig også være havfrue til fastelavn. Dog var prinsesse også højt på listen, og når man kun er fire er det altså virkelig svært at tage en endelig beslutning ;)

...

As I wrote the other day I finished the first of two costumes for Fastelavn. As Bjørk has chosen to celebrate her birthday party with a mermaid theme it was not a surprise when she wanted to dress up as a mermaid for Fastelavn ;) Although princess was also very high on the list... But when you're only four years old it is really hard to choose  :)


Jeg fandt denne skønne video tutorial på Pinterest, og den er altså bare virkelig god. Super nem at følge! Halen er syet i noget ekstra lækkert bomuld jeg havde tilovers fra foret i denne kjole (også en kjole med tutorial..). Alle skællene er lavet af en masse forskellige retrostoffer. Jeg tog den nemme løsning og klippede kun en halvcirkel og ikke to for så at sy dem sammen. Der blev jeg altså lidt doven, men jeg regner heller ikke med at det er et stykke tøj der skal bruges meget og derfor vaskes ofte så pyt pyt.

...

I found this awesome video tutorial on Pinterest and it is so great. Very easy to follow! I sewed the tail up in some ekstra soft cotton, a leftover from this dress (that comes with a tutorial btw). All the scales are made of vintage fabrics. I took the easy solution and only cut 1 half-circle in each fabric, instead of aking two and sewing them together before attaching to the tail. But i was a little lazy that day, and also it is only a costume so I'm hoping it won't need a lot of washing.


Overdelen er lavet i en lille rest lyserød jersey - har tidligere brugt det på bagsiden af et af mine dukketæpper (find også kantebånds tutorial via samme link). Jeg syede et par perler på for at gøre den en anelse mere spændende.

...

The top is made from a scrap of jersey i had left from making thede doll blankets. I sewed a couple of plastic beads onto the front, to make it a little more interesting :)


Man kan ikke rigtig se det på billederne, men halen bindes blot på, dejlig nemt!

...

You can't really see it in the pictures, but the tail is just tied on, very easy!


Sammen lavede vi også en perlekæde af de samme perler som på toppen (en pose plastperler fra tiger). Hun elsker at lave perlekæder og armbånd for tiden så det skulle selvfølgelig være en del af outfittet.

...

Together we also made a little pearl necklace. She is totally into making jewellery at the moment so of cause we made that as a part of the outfit.


Jeg er selv blevet rigtig godt tilfreds med resultatet og det er min datter bestemt også! Og så var det et lynhurtigt projekt der kun tog en enkelt dag :)

...

I am very content with the costume and i'm conviced my daughter is also! Also it was a very quick sew, finished in a day :)
  

Lillesøster ville også være med på billederne og løb hele tiden ind foran kameraet - lille linselus ;) Her på billedet er de ude at svømme, som havfruer jo gør :)

Hvad skal dine børn være til fastelavn?
...

Littlesis wanted in on the photoshoot ;) Here they are both swimming, just like mermaids :)

What are you making for your kids?

8 kommentarer:

  1. Oh lala!! Hvor er det bare et skønt kostume! Virkelig fint udført! Sikke nogle smukke smukke piger du har! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for begge komplimenter :)

      Slet
  2. Hvor er den bare en skønt kostume :)
    Jeg er selv igang med at lave min søns fastelavns kostume.
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Er spændt på at se dit

      Slet
  3. Så fint havfruekostyme - hun ser riktig flott ut i det :) Her i Norge lager ofte ikke foreldrene kostymer til fastelaven, de gjør det i barnehagen der hun går. Men - når jeg ser den fine halen din så er det så jeg får lyst til å prøve meg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. sjovt så forskelligt det er fra land til land. I vores børnehave laver de kun pynt såsom papirkatte og lignende :)

      Slet
  4. So cute, I love the shape of the mermaid tail especially!

    SvarSlet

Jeg elsker at høre fra jer, så hold dig endelig ikke tilbage :) Gode ideer, konstruktiv kritik eller bare en lille hilsen er altid velkomne :) Og hav altid en fortsat dejlig dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...