Image Map

06.12.2012

Inspiration til pigeværelset


Tænkte jeg ville vise lidt billeder af vores Buller og Musens børneværelse som inspiration til dem der nu kan bruge det :) 

Værelset er ikke så stort ift at begge piger bor der samt alt pusleudstyr hører til derinde, men sådan er det jo at bo fire mennesker i en lejlighed med kun 3 værelser ;)

Først de skønne navne på døren - elsker bare de bogstaver (de fåes også i prinseudgave). De kan fåes flere steder på nettet; Jeg har købt deres i Salling
  

På den anden side af døren har jeg fundet to skønne knager hvorpå alt udklædningstøjet hænger :) Ville elske at have plads til det hele på et lille stativ hvor man kunne bladre mellem det, men det må vente til vi får noget større.



Langs denne væg er alt legegrej placeret, dukkeudstyr, legekøkken og et lille tegnebord med stol som er helt tilbage fra da jeg selv var barn - ren nostalgi :) Dukkevognen er en min mor købte brugt og derefter satte decoupage på inkl. billeder af Buller som baby - så fin en idé :)



Puslekommode, skab osv er altsammen fra IKEA, desværre fra en serie de ikke længere sælger til dem der skulle have forelsket sig :/ Det bedste er at man kan lave puslekommoden om til en helt almindelig kommode . Elsker multifunktionalitet ;)


Vi manglede noget plads til tøsernes tøj så vi har lånt en gammel kommode fra mine svigerforældre. Den var en forfærdelig grøn farve førhen men vi fik malet den hvid og pudset grebene så den nu ser helt fin ud igen :) Billedet ovenover er et unikum da det er min farmor der har malet det til Buller da hun var spæd.


I modsatte ende af værelset har vi soveafdelingen som Buller så fint præsenterer med sin nye diadem på;) De små bogstaver var nogle jeg en gang fandt i netto, søstrene grene eller lignende og nu blev de endelig sat op - synes det giver et skønt touch som på sigt jo også er dejlig lærerigt.


Noget af yndlings-udstyret derinde er IKEA legekøkkenet som begge piger er helt vilde med




Er helt vild med trælegemaden og plastik forsøgte jeg egentlig at undgå, men Buller fik et sæt (bl.a. det i kan se på billederne) i gave og er helt forelsket i piskeriset derfra så det får vi nok ikke vristet fra hende ;)

Knagerækken ovenover er også fra IKEA købt i køkkenafdelingen men synes den passede perfekt her til børnekøkkenet også :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så hold dig endelig ikke tilbage :) Gode ideer, konstruktiv kritik eller bare en lille hilsen er altid velkomne :) Og hav altid en fortsat dejlig dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...